مقاله با عنوان بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی در قالب فایل ورد 45 صفحه ای برای دانشجویان رشته اقتصاد و علاقه مندان گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پروژه به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.
بازاریابی شبکه ای چیست
حقیقتاً بازاریابی شبکه ای چیست؟ آیا بازاریابی شبکه ای همان طرح ها یا بازاریابی هرمی یا اصطلاحاً pyramid scheme است؟ آیا این نوع بازاریابی مشروع است و آیا از لحاظ مذهبی ایرادی به آن وارد است؟ و بسیاری سوالات مهم دیگر چون اینکه تعداد افراد فعال در زمینه بازاریابی شبکه ای در ایران چه تعداد است و آینده این نوع فعالیت ها با توجه به تغییر و تحولات سیاسی اخیر در ایران چگونه است؟
آنچه در این مقاله ارائه می گردد، تاریخچه ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) می باشد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد.
«بازاریابی شبکه ای» در حقیقت مدلی برای بیزنس یا کسب و کار است برای فروش مستقیم کالا یا خدماتی با ایجاد نوعی درآمد برای افرادی که وارد این شبکه توزیع شده اند که به آن Residual Income - یا درآمد رسوبی - گفته می شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش و توسعه می یابد.
تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه ای» یا MLM استفاده کرد.» - اینترنت و دیگر استراتژی های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می توانند به کمک «بازاریابی شبکه ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.
فهرست مطالب
-
تاریخچه ی بازاریابی شبکه ای
-
بازاریابی شبکه ای
-
بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته
-
بازاریابی شبکه ای و Marketing Mix
-
بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی MLM
-
بازاریابی هرمی چیست؟
-
تاثیرگذاری موثر در بازاریابی حرفه ای
-
منابع