پاورپوینت با موضوع استراتژی و اهداف در سازمانها در قالب فایل ppt با 70 صفحه برای دانشجویان رشته مدیریت و علاقه مندان گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پروژه به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.
مفهوم استراتژی
استراتژی، تعیین هدفهای اساسی و بلند مدت یک سازمان و گزینش اقدامات و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به این هدفهاست (Chandler 1962, 13).
استراتژی، برنامه ای یکپارچه، جامع، منسجم و هماهنگ است که مزیتهای استراتژیک سازمانرا به چالشهای محیطی آن مرتبط میسازد. استراتژی برای ایجاد اطمینان از اینکه هدفهای اساسی سازمان از طریق اقدامات مناسب تأمین خواهند شد، طراحی میگردد. (Jauch and Glueck 1988, 11).
استراتژی، الگو یا برنامهای است که هدفهای بنیادی، سیاستها و زنجیره اقدامهای یک سازمان را در قالب یک مجموعه منسجم نظام می بخشد (Quinn 1999, 5)
تدوین استراتژی در سازمانهای بزرگ و کوچک
در سازمانهای کوچک؛ استراتژی سطح کسب و کار (ورود به نواحی و مناطق فروش جدید - ساخت کارخانجات یا دفاتر جدید - برنامه های کاهش هزینه - متمایز سازی کالاها یا خدمات و بالابردن کیفیت)
در سازمانهای بزرگ؛ استراتژی سطح شرکت + استراتژی سطح کسب و کار (تصمیم گیری در زمینه ی تنوع و گونه گونی ساختن محصولات و خدمات – تملک شرکتهای دیگر – ورود به سرمایه گذاریهای مشترک – سازماندهی مجدد در زمانهایی که محیط تهدیدهای بیشتری نسبت به فرصت دارد و .....)
فهرست مطالب
-
مفهوم استراتژی
-
استراتژی به معنای طرح و نقشه
-
استراتژی به معنای الگو
-
استراتژی به معنای موضع
-
استراتژی به معنای دیدگاه
-
استعاره ی استراتژی سازمانی
-
تناسب استراتژیک
-
سه دیدگاه مختلف استراتژی
-
مدل عقلایی فرآیند استراتژی
-
ابعاد بررسی عوامل داخلی سازمان
-
بررسی نقاط قوت، ضعف؛ فرصت و تهدید SWOTبه شیوه
-
استراتژی رقابتی
-
مراحل سه گانه فرآیند استراتژی
-
تنظیم و تدوین استراتژی
-
تدوین استراتژی در سازمانهای بزرگ و کوچک
-
اجرای استراتژی
-
مدیریت کلاسیک
-
مدرنیست
-
نمادین - تفسیری
-
پست مدرن
-
عدم اطمینان و فرایند استراتژی
-
چالش های فراروی مدل عقلایی
-
انواع اهداف سازمانی
-
تقسم بندی بر اساس ادعای نظریه پردازان مدرنیست
-
ارتباط اهداف رسمی و عملیاتی