پاورپوینت آماده با موضوع بازاریابی بنادر در قالب فایل ppt با 19 صفحه برای دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پاورپوینت به همراه فهرست مطالب ان را مشاهده خواهید کرد.
مقدمه
در بررسی حمل و نقل دریایی، توجه به سه بخش زیر ضروری است:
-
شناور: بعنوان وسیله حمل و نقل.
-
کالا: آنچه که باید حمل شود.
-
بندر: واسط بین حمل و نقل دریایی و زمینی.
رابطه ای که همیشه بین شناور و کالا وجود دارد این است که، یا شناور بدنبال کالا است ویا آنکه کالا در جستجوی شناور. و بندر هم واسط بین حمل و نقل دریایی است.
بنادر دریک محیط کاملا رقابتی فعالیت می کنند و از این رو اهمیت بازاریابی در مدیریت و توسعه بندر در اغلب بنادر دنیا شناخته شده است. رقابت فزاینده بین بنادرمختلف، به جهانی شدن حمل و نقل و ارتباطات مرتبط می شود.
بازاریابی، فرآیند برنامه ریزی مفاهیم، قیمت، ترویج و توزیع کالاها و خدمات است که منجر به تغییراتی در اهداف فردی و سازمانی می شود. بازاریابی در بنادر مانند سایر بخش های اقتصادی شامل فعالیت های مرتبط با تحقیق در بازار و تحقق بازار می باشد. فعالیت های تحقیقی امکان تجزیه و تحلیل بازار، تعیین استراتژی و تنظیم اهداف بنادر را فراهم می نماید پس از آن در مرحله تحقق، از ابزارهای بازاریابی برای رسیدن به اهداف استفاده می شود.
هدف 2: تعریف استراتژی بازاریابی
ابزار بازاریابی اجزایی هستند که بر روی فروش محصول شما (که در این مورد بندر است) اثر گذارند. اثر این بازار در هر کشور متفاوت است. ابزار بازاریابی را می توان با مقولات زیر تشریح کرد: محصول، ترویج و قیمت
-
تولید محصول: برای بندر و خدمات، رضایت و پاسخگویی به نیازهای مشتری یک اصل است.
-
ترویج: اطلاع رسانی به بازار در مورد امکانات و کیفیت بندر.
-
قیمت ها: آنچه که باید قابل قبول برای مشتری و در رقابت با سایر رقبا باشد و سود مناسب را نیز به بندر برساند.
محصول: محصول بندر در واقع خدمات است. مهمترین خدماتی که توسط یک بندر ارائه می شوند عبارتند از:
گذرگاه بندری (کلیه خدماتی است که انتقال افراد یا کالا را از یک وسیله حمل ونقل ساحلی به یک وسیله حمل و نقل دریایی دیگر با استفاده از تجهیزات ویژه انجام می شود، ممکن می سازد)
فهرست مطالب
-
مقدمه
-
تجزیه و تحلیل وظایف و کارکردهای مربوط به بازاریابی
-
هدف 1: جمع آوری اطلاعات بمنظور تشخیص موقعیت بندر در محیط تجاری و صنعتی
-
(swot) انجام تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت
-
هدف 2: تعریف استراتژی بازاریابی
-
قیمت گذاری در بندر بر سطوح مختلف پایه گذاری می شود
-
هدف 3: انتخاب مناسب ترین ابزار بازاریابی با توجه به محدودیت های مالی و کارایی مورد نیاز
-
هدف 4: ایجاد یک رویکرد بطور کامل اثربخش عملیاتی به مشتریان و معرفی اصول مدیریت تدارکاتی در بندر
-
هدف 5: هدایت ارزیابی ها و پیگیری فعالیت های بازاریابی