پاورپوینت آماده با موضوع آشنایی با مدل ها و کاربردهای بودجه بندی نوین در قالب فایل ppt با 45 صفحه ای برای دانشجویان رشته اقتصاد و حسابداری گردآوری شده است. در ادامه بخشهایی از این پاورپوینت به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.
شرایط نوین کسب و کار
-
رقابت در پهنه جهانی
-
تجارت الکترونیکی (اقتصاد دیجیتالی)
-
افزایش ریسک بنگاه
-
اهمیت یابی داراییهای نامشهود
-
توسعه تکنولوژی اطلاعات
-
تغییر در ساختار هزینه ها
-
مشتری مداری
-
طرح تئوریهای جدید
-
تئوری ذینفع ها - تئوری نمایندگی - تئوری موانع
-
مسئولیت های اجتماعی
-
اهمیت یابی اخلاق سازمانی (بویژه پس از ماجرای Enron)
تعریف بودجه
بودجه بیان مقداری برنامه های بنگاههاوسازمان هاست که می تواند برای کل بنگاه ویا هر یک از بخشهای مختلف آن (مراکزهزینه، SBUs و یا پروژه ها) تهیه گردد وضمن آن سود، گردش نقدینگی، وضعیت مالی وسایر برنامه ها به صورت کمی بیان گشته و آثار مجموعه تصمیمات را با نگرش به آینده سازمان مشخص ومنعکس می نماید.
تعریف سیستم حسابداری مدیریت
حسابداری مدیریت عبارت است از فرآیند تشخیص، اندازه گیری، گرد آوری، تنظیم، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات مالی به مدیران جهت برنامه ریزی و کنترل عملیات، حصول اطمینان از استفاده مطلوب از منابع سازمان و مسئولیت خواهی نسبت به چگونگی استفاده از منابع مورد نظر.
حسابداری مدیریت همچنین تهیه و ارائه گزارشات مالی به استفاده کنندگان خارج از حوزه مدیریت سازمان، مانند سهامداران، بستانکاران و مراجع قانونی و دولتی را نیز در بر می گیرد.
تعریف ارزیابی متوازن
ارزیابی متوازن مدلی از روابط علت و معلولی سنجش عملکرد است که ضمن آن تغییر در یک حوزه فعالیت موجب تغییر و یا ایجاد تعادل در سایر فعالیتها می گردد.
ارزیابی متوازن بیانگر اهداف چندگانه و مرتبط با هم در یک سازمان است که از چهار منظر مالی، انتظارات مشتریان، فرآیندهای داخلی و میزان یادگیری و رشد سازمان به ارزیابی تحقق استراژیها می پردازد و زمینه های ایجاد مزیت نسبی و موفقیت سازمان را فراهم می آورد.
فهرست مطالب
-
شرایط نوین کسب و کار
-
نظارت بازارسرمایه (عوامل کنترل و ارزیابی هیئت مدیره)
-
حسابداری بعنوان یک مدل سیستمی
-
تعریف سیستم حسابداری مدیریت
-
کاربردهای محصولات اطلاعاتی حسابداری مدیریت
-
برخی نکات در مورد بودجه و بودجه بندی
-
تعریف بودجه
-
وظایف بودجه
-
انواع بودجه ها
-
بودجه بندی و سنجش مسئولیت
-
انواع مراکز مسئولیت
-
فرآیند بودجه بندی و کنترل بودجه ای
-
تحلیل حساسیت (Sensitivity Analysis)
-
تحلیل سناریو
-
ویژگیهای بودجه بندی سنتی
-
نارسایى هاى بودجه بندى
-
بودجه بندی بر مبنای عملکرد (PBB)
-
فرایند بودجه بندی بر مبنای عملکرد
-
ویژگیهای شاخص های سنجش عملکرد
-
مزایای بودجه بندی بر مبنای عملکرد
-
کاربرد مدل ارزیابی متوازن دربودجه بندی برمبنای عملکرد
-
ارزیابی متوازن Balanced Scorecard
-
چشم انداز و استراتژی از چهار منظرارزیابی متوازن
-
اسباب و عوامل کارکرد مطلوب بودجه بندی بر مبنای عملکرد
-
بودجه بندی نوین MODERN BUDGETING
-
بودجه بندی قابل انعطاف FLEXIBLE BUDGETING
-
بودجه بندی چرخشی (غلطان) ROLLING BUDGET
-
بودجه بندی بر مبنای صفر ZBB
-
بودجه بندی بر مبنای فعالیت ACTIVITY BASED BUDGETING
-
بودجه بندی کلان Outline Budgeting
-
خصوصیات اصلی بودجه بندی بهتر
-
ارزیابی تمهیدات برای بهبود بودجه بندی یک دیدگاه انقلابی!
-
ویژگیها و مختصات مدل راهبری مسئولیت سپار
-
اصول مدیریتی
-
مورد کاوی یک نمونه موفق بانک Handelsbanken سوئد