معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی کدهای برنامه نویسی، پروژه ها و مقالات در اکثر رشته های تحصیلی جهت کمک به افزایش دانش و پیشرفت علمی دانشجویان و دانش آموزان می باشد، اکثر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
ضمانت بازگشت وجه
آرشیو موضوعی

علوم پزشکی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

پایان نامه با عنوان اینفوگرافی و تاریخچه آن رشته گرافیک

موضوع بندی : هنر دوشنبه 18 اسفند 1399
پایان نامه با عنوان اینفوگرافی و تاریخچه آن رشته گرافیک

پایان نامه با عنوان اینفوگرافی در قالب فایل ورد با 93 صفحه محتوا برای دانشجویان رشته هنر و رشته گرافیگ گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پایان نامه به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

مقدمه

رسانه ها همواره در طول تاریخ حیات خود کوشیده اند با بهره گیری از انواع ابزارها و روش ها، به ارائه اطلاعات و اخبار اقدام کنند تا ضمن انجام وظایف اصلی خود، موجب جلب و جذب بیشتر مخاطبان را با هدف ادامه بقای خود فراهم کنند. نحوه ارائه اطلاعات، بسته به نوع رسانه، متفاوت است؛ برای مثال، در رسانه های چاپی، از متن، انواع گرافیک، تصویرسازی، عکس و یا ترکیبی از آن ها به طور ثابت (ایستا) استفاده می شود.

در رسانه های الکترونیکی (غیرشنیداری)، دیجیتال و برخط علاوه بر متن، از انواع فیلم، عکس، گرافیک (ایستا، متحرک و برهم کنشی یا تعاملی)، تصویرسازی (از جمله پویانمایی)، صوت و یا ترکیبی از آن ها بهره گرفته می شود. از جمله از ابزارهایی که رسانه ها برای ارائه اطلاعات و اخبار استفاده می کنند تا حجم زیادی از اطلاعات را به سادگی، قابل فهم و درک در حداقل زمان، به صورت عینی و با جذابیت دیداری بالا به مخاطبان ارائه کنند، گرافیک های اطلاع رسان و خبری هستند.

این نوع گرافیک ها که در رسانه های دیجیتال و برخط، از قابلیت های متحرک و برهم کنشی نیز برخوردارند، اختیار بیشتری به مخاطب برای ارتباط بهتر با گرافیک و دستیابی به اطلاعات و اخبار نهفته در آن می بخشند. به رغم استفاده بسیار از انواع گرافیک های اطلاع رسان و خبری در رسانه های جهان، از این نوع گرافیک ها، به خصوص گرافیک خبری در رسانه های ایران و به ویژه در رسانه های برخط، استفاده محدود می شود.

چکیده

گرافیک خبری، نوعی گرافیک اطلاع رسان است که با پایبندی به اصول روزنامه نگاری، به گزارش دیداری یک خبر می پردازد. تفاوت بین گرافیک خبری و اطلاع رسان، در محتوا و سرعت زمان ارائه آن ها و نیز در تفاوت بین خبر و اطلاع نهفته است. گرافیک خبری می تواند حجم زیادی از اطلاعات مربوط به یک خبر را در فضایی محدود، با جذابیت دیداری زیاد، امکان درک و فهم ساده و سریع، با توان عینیت بخشی و باورپذیری بسیار ارائه کند.

به رغم استفاده فراوان از این نوع گرافیک در رسانه های بزرگ جهان، از آن، به شکلی محدود در ایران بهره گرفته می شود. این مقاله، با هدف بررسی مشکلات و عوامل مؤثر در کاربرد گرافیک خبری در رسانه های ایران به ویژه رسانه های برخط با استفاده از روش های توصیفی (پیمایشی و مصاحبه) به پنج عامل بازدارنده در مسیر کاربرد این نوع گرافیک در ایران دست یافته است که عبارت اند از: هزینه نسبتاً بالای تهیه و تولید گرافیک خبری، آشنایی کم مدیران رسانه ها با این نوع گرافیک، تسلط و تجربه محدود طراحان گرافیک ایران در حوزه گرافیک خبری، محدودیت های فنی و مخابراتی (به ویژه محدودیت پهنای باند) برای دسترسی مخاطبان به گرافیک خبری در رسانه های برخط و محدودیت در تولید و پشتیبانی از نرم افزارهای گرافیکی فارسی زبان (به سبب نبود گروه حرفه ای برای تولید این نرم افزارها).

تاریخچه اینفوگرافیک

از دهه 30 در ایران که تلاشهایی برای بهره گیری از گرافیک اطلاع رسان و خبری در مطبوعات آغاز شد، همیشه این خلاء احساس می شد که گرافیک اطلاع رسان در ایران، فاقد متولی یا نهاد حمایت گر است.

وقتی دو سال پیش، تلاشهای گروه اینفوگرافیک با ایجاد یک سایت آغاز شد، شاید کسی فکر نمی کرد این سایت بتواند برخی خلاء های این حوزه را پرکند اینفوگرافیک٬ یک حرکت و فرهنگ جدید در حوزه اطلاع رسانی و آمار است و فرهنگ استفاده از آن به شایستگی توسط تیم مدیریت سایت اینفوگرافیک وارد کشور شده است. گرافیک اطلاع رسان ایران، به دکتر یونس شکرخواه بسیار وام دار است.

چه در دوره ای که ایشان در دهه ۶۰ در بخش بین الملل کیهان فعالیت داشتند و مقالات بسیاری در خصوص این نوع گرافیک نوشتند و از نمونه های خارجی در این حوزه در کیهان بهره گرفتند و حال که همچنان علاقمندانه و اثرگذار، در حوزه گرافیک اطلاع رسان چراغ راهند. اولین خالق گرافیک های اطلاع رسان را انسان های اولیه ای می دانند که در عصر ماقبل تاریخ می زیسته و آثاری مانند نقاشی های دیوار غار ها و سپس نقشه ها را خلق می کردند.

«احتمالاً نقشه باید اولین تلاش نظام مند بشر برای بیان بصری اطلاعات باشد که هنوز هم درک و استفاده می شود.» اولین نمونه های حرفه ای گرافیک های اطلاع رسان به سال های 1662 باز می گردد که کریستوفر شینر منجم، برای به تصویر کشیدن نتایج تحقیقش درباره حرکت خورشید، از تعداد زیادی نگاره گرافیکی استفاده کرد.

فهرست مطالب

  • مقدمه
  • فصل اول
    • چکیده
    • تاریخچه اینفوگرافیک
  • فصل دوم
    • مقدمه
    • اینفو گرافی چیست؟
    • انواع اینفو گرافیک
    • گرافیک خبری
    • پیشینه گرافیک خبری در جهان و ایران
    • کاربرد گرافیک خبری و اطلاعرسان
    • الزامات تهیه و تولید گرافیک خبری و اطلاع رسان
    • نیروی انسانی حرفه ای
    • نرم افزارها
    • سرمایه لازم با لحاظ هزینه ها
    • بسترهای فنی و مخابراتی
    • اراده مدیریتی
    • زمینه های ارائه اینفوگرافیک
  • فصل سوم
    • معرفی و بررسی اینفو گرافیک های ایران
    • مقدمه
  • فصل چهارم
    • نتیجه گیری
    • ارائه راه حل
    • منابع

مشخصات فایل
ضمانت نامه تمام فایل های موجود در سایت دارای ضمانت بازگشت وجه می باشد. ضمانت نامه
عضویت در پیشرو پروژه
پروژه های مرتبط

شماره تماس جهت پشتیبانی از فایل های خریداری شده سایت : 912-8484-0914 قره داغی